Zarządzenie nr 5/2020 Dyrektora Zespołu Szkół Katolickich u św. Pankracego w Jeleniej Górz


Szanowni Rodzice, drodzy uczniowie!
Minister Edukacji wskazał, że od 1 czerwca br. możliwe jest organizowanie konsultacji z nauczycielami w szkołach dla wszystkich uczniów. Po konsultacjach z naszymi uczniami i i ich rodzicami stwierdzamy, że prowadzone aktualnie przez nauczycieli lekcje, kółka i konsultacje zdalne są wystarczające.
Szef MEN zapowiedział, że nauka z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, którą wprowadzono 25 marca br., zostaje przedłużona do 26 czerwca 2020 roku. Dlatego też zarządzam, co następuje:

Zarządzenie nr 5/2020
Dyrektora
Zespołu Szkół Katolickich u św. Pankracego w Jeleniej Górze
z dnia 1 czerwca 2020 roku
w sprawie zmian w planie nauczania związanych z wydłużeniem zdalnego nauczania do dnia 26 czerwca 2020 r.

W oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 kwietnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 i obwieszczeń następnych:

1. Określam tygodniową obowiązkową liczbę lekcji zdalnych:

Klasy I – II SP:

• edukacja wczesnoszkolna: 3,
• język angielski: 1,
• muzyka: 1,
• plastyka: 1,
• informatyka: 1,
• wychowanie fizyczne: 1,
• religia: 1.

Klasy V – VIII SP:

• język polski: 3,
• język angielski: 2,
• język niemiecki: 1,
• matematyka: 3,
• historia: 1,
• wos: 1,
• biologia: 1,
• geografia: 1,
• fizyka: 1,
• chemia: 1,
• informatyka: 1,
• plastyka: 1,
• technika: 1,
• muzyka: 1,
• wychowanie fizyczne: 1,
• edb: 1,
• religia: 1
• zajęcia z wychowawcą: 1,
• WDŻ: 1.

Klasy I LA:

• język polski: 3,
• język angielski: 3,
• język niemiecki: 1,
• matematyka: 3,
• historia: 1, historia R: 1,
• wos: 1,
• biologia: 1, biologia R: 1,
• geografia: 1,
• fizyka: 1, ,fizyka R: 1
• chemia: 1, chemia R: 1,
• informatyka: 1,
• plastyka: 1,
• wychowanie fizyczne: 1,
• edb: 1,
• religia: 1
• zajęcia z wychowawcą: 1,
• WDŻ: 1.

Klasa II LA:

• język polski: 2,
• język angielski: 3,
• język niemiecki: 1,
• matematyka: 2,
• matematyka R: 3,
• historia i społeczeństwo: 1,
• biologia R: 3,
• przyroda: 1,
• fizyka R: 3,
• chemia R: 3,
• informatyka R: 2,
• wychowanie fizyczne: 1,
• religia: 1
• zajęcia z wychowawcą: 1,
• WDŻ: 1.

Zajęcia specjalistyczne po konsultacji z rodzicami:

• logopedia: 1,
• zajęcia korekcyjno-kompensacyjne: 1,
• indywidualne zajęcia rewalidacyjne: 1,
• koła rozwijające i dydaktyczno-wyrównawcze: 1.

2. Poprzez lekcję zdalną rozumiemy połączenie zdalne nauczyciela z uczniami poprzez funkcję MEET na szkolnej platformie G-Suite. Spotkanie to poprzedzone zostaje zaproszeniem uczniów w KALENDARZ dzień wcześniej do godziny 17.00.
Lekcja zdalna może trwać od 15 do 30 minut.
Lekcje odbywają się wg planu i godzin zamieszczonych w dzienniku elektronicznym. Wyjątek stanowią zajęcia klas I-II SP – godziny zajęć (nie więcej niż dwie zdalne lekcje w ciągu dnia) ustala z rodzicami wychowawca i przekazuje nauczycielom uczącym.

3. Pozostałe zajęcia wg planu lekcji mogą odbywać się w wymienionych przez Rozporządzenie MEN formach:

1) z wykorzystaniem materiałów i funkcjonalności Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej www.epodreczniki.pl; materiałów dostępnych na edukacyjnych stronach internetowych; materiałów prezentowanych w programach publicznej telewizji i radiofonii; innych materiałów wskazanych przez nauczyciela;
2) przez podejmowanie przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela, potwierdzających zapoznanie się ze wskazanym materiałem i dających podstawę do oceny pracy ucznia;
3) z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej zapewniających wymianę informacji między nauczycielem, uczniem lub rodzicem, szczególnie poprzez dziennik elektroniczny i szkolą platformę G-Suite.

4. Szczegółowe zadania dla uczniów nauczyciel zapisuje w zakładce zadania domowe w dzienniku elektronicznym.

5. Wszystkie omawiane treści wpisywane są do dziennika elektronicznego jako tematy poszczególnych jednostek planu lekcji. Obowiązkowe jest wpisywanie obecności uczniów podczas lekcji zdalnych.

6. Zasady oceniania przedmiotowego:
1) uczeń jest obowiązkowo obecny na zdalnej lekcji zgodnie z zaproszeniem;
2) na lekcji obowiązują zasady zachowania uczniów zgodne z zasadami n-etykiety;
3) uczniowie uczestniczący w zdalnej lekcji mogą być oceniani za aktywność na czatach poprzez wypowiadanie się na właściwy temat, podawanie trafnych przykładów, współpracowanie z nauczycielem oraz uczniami tworząc lekcję;
4) uczniowie oceniani są także za:

- zadania przekazywane podczas zdalnej lekcji oraz za pośrednictwem dziennika elektronicznego (mogą to być zadania na podstawie podręcznika, zeszytu ćwiczeń lub inne opracowane przez nauczyciela) do wykonania według instrukcji przygotowanej przez nauczyciela (dostarczanie zadań ustalane będzie indywidualnie),
- odpowiedzi (dostarczanie odpowiedzi ustalane będzie indywidualnie);
- wykonanie prace projektowe w różnych formach, zleconych przez nauczyciela;
- testy, sprawdziany, odpowiedzi pisemne;
- inne zadania dodatkowe proponowane przez nauczycieli;

5) wszystkie oceny wraz z ich opisem wpisywane są systematycznie do dziennika elektronicznego.

7. Zasady oceniania zachowania:

1) kryteria oceniania zachowania są zgodne z zapisami regulaminu oceniania zachowania (strona internetowa szkoły);
2) szczególną uwagą objęta zostaje obecność na zdalnych lekcjach; systematyczność pracy; zachowanie n-etykiety podczas MEETów;
3) nieobecność ucznia usprawiedliwia rodzic w bieżącym tygodniu;
4) ocena z zachowania za miesiąc kwiecień powinna być wystawiona do 8 maja.

8. Zasady doprecyzowujące:

1) Pedagog, psycholog, świetlica i biblioteka tworzą narzędzia do prowadzenia konsultacji zdalnych, przekazują propozycje zajęć, zabaw, spektakli lub linki do innych materiałów nauczycielom i rodzicom.
2) Wychowawcy pozostają w stałej łączności z rodzicami i uczniami, podejmują działania w celu zaktywizowania wszystkich uczniów do podjęcia zdalnej nauki.
3) Materiały dodatkowe, komentarze nauczyciele umieszczają w dzienniku elektronicznym, w którym prowadzona jest także na bieżąco korespondencja z rodzicami/ opiekunami uczniów i z uczniami.
4) Bezwzględnie wszyscy uwzględniamy możliwości psychofizyczne uczniów, zalecenia medyczne odnośnie czasu korzystania z urządzeń (komputer, telewizor, telefon) i ich dostępności w domu, wieku i etapu rozwoju uczniów, a także ich sytuacji rodzinnej.
5) Rodzice uczniów SP proszeni są o pomoc w nauczaniu na odległość swoich dzieci, sprawdzanie zapisów w dzienniku elektronicznym, stały kontakt z wychowawcami.
6) Szczególną troską otaczamy uczniów wymagających pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

9. Ustanawiam dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych ze względu na egzamin maturalny i ósmoklasisty:
  8-10 czerwca (poniedziałek, wtorek, środa);
16-18 czerwca (wtorek, środa, czwartek).
Jednocześnie przypominam, że dniem wolnym jest także 11 czerwca (czwartek), Uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Pana Jezusa, oraz 12 czerwca (piątek), już ogłoszony jako wolny we wrześniu.

10. W związku ze zmianą kalendarza roku szkolnego, oceny roczne wystawiamy do 19 czerwca, a rada klasyfikacyjna odbędzie się 22 czerwca 2020 r. o godz. 16:00.
11.Zachowując obowiązujące przepisy sanitarne przedstawiam plan na dzień 26 czerwca br.
Dla uczniów liceum oraz kl. VII i VIII SP:
godz. 9:00 Msza św. w Bazylice Świętych Erazma i Pankracego
=> po liturgii rozdanie świadectw.
Dla uczniów kl. I; II; V i VI SP:
=> godz. 17:00 rozdanie świadectw;
godz. 18:00 Msza św. w kościele Matki Bożej Miłosierdzia przy PCK 23.

ks. dr Mariusz Majewski
dyrektor            

Jelenia Góra, 01.06.2020 r.