Poznaj Polskę! Wycieczka klasy VIII.

Wycieczka klasy 8 to zwieńczenie pięcioletniej wspólnej drogi uczniów tej klasy. Program został zaproponowany i opracowany przez grupę klasową. Znalazły się w nim elementy edukacyjne, wychowania w wartościach i rekreacyjne.
Wyjazd nastąpił 5 czerwca o 6.00. Pierwszym punktem było zwiedzanie Zamku w Mosznej, zarówno budynku, jak i ogrodu.
Kolejnym punktem były Wadowice – miasto Jana Pawła II, którego słowa „Musicie od siebie wymagać, choćby inni od was nie wymagali” są mottem naszej szkoły. Tutaj poznaliśmy uliczki i budynki związane z Papieżem, jadąc wadowicką kolejką. Wspólnie z śpiewaliśmy puszczane przez głośnik piosenki. Następnie udaliśmy się do Muzeum Domu Jana Pawła II oraz wadowickiej bazyliki. Po zwiedzaniu był czas wolny, oczywiście na wadowicką kremówkę.
Przejechaliśmy na obiadokolację i nocleg do Kleczy Dolnej. Posiłki okazały się pyszne i urozmaicone, a pokoje o wysokim standardzie.
Drugi dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy od śniadania i wyjazdu do Kalwarii Zebrzydowskiej, której kompleks pielgrzymkowy zwiedziliśmy z przewodnikiem. Potem udaliśmy się obejrzeć i poznać historię Dworku Młynarza w Zatorze. Będąc w Zatorze, skorzystaliśmy z wypoczynku w Energylandii.
Trzeci dzień przewidywał początkowo zwiedzanie Apilandii w Kleczy Dolnej, jednak nie udało nam kupić biletów z powodu braku miejsc. Dlatego też skorzystaliśmy z możliwości zwiedzania Muzeum Mieszkańców Ziemi Oświęcimskiej, niesamowitego miejsca, które pokazało nam świat Oświęcimia i ludzi w nim życzących przed i w trakcie II wojny światowej. Był to doskonały wstęp do przeżycia wizyty w KL Auschwitz.
Do Jeleniej Góry wróciliśmy zadowoleni i szczęśliwi 7 czerwca ok. 21.00.
Wycieczka z programu: „Poznaj Polskę”, dofinansowana została ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki - Polski Ład.