Zarządzenie nr K/11/2020
Dyrektora
Zespołu Szkół Katolickich u św. Pankracego w Jeleniej Górze
z dnia 30 października 2020 roku
w sprawie wprowadzenia zdalnego nauczania
od 3 listopada 2020 roku
W oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 października 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz zalecenia MEN wprowadzam kontynuację zdalnego nauczania od 3 listopada 2020 roku dla uczniów szkoły podstawowej klas 4 - 8 i wszystkich uczniów klas liceum.
Przypomnienie zasad nauczania zdalnego:
1. Nauczanie zdalne obywa się według planu lekcji obowiązującego w roku szkolnym 2020/2021.
2. Poprzez lekcję zdalną rozumiemy połączenie zdalne nauczyciela z uczniami poprzez funkcję MEET na szkolnej platformie G-Suite. Spotkanie to poprzedzone zostaje zaproszeniem uczniów w KALENDARZ dzień wcześniej do godziny 19.00. Lekcja zdalna może trwać minimum 30 a maksimum 40 minut.
3. Zajęcia mogą także odbywać się w wymienionych przez Rozporządzenie MEN formach:
1) z wykorzystaniem materiałów i funkcjonalności Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej www.epodreczniki.pl; materiałów dostępnych na edukacyjnych stronach internetowych; materiałów prezentowanych w programach publicznej telewizji i radiofonii; innych materiałów wskazanych przez nauczyciela;
2) przez podejmowanie przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela, potwierdzających zapoznanie się ze wskazanym materiałem i dających podstawę do oceny pracy ucznia;
3) z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej zapewniających wymianę informacji między nauczycielem, uczniem lub rodzicem, szczególnie poprzez dziennik elektroniczny i szkolną platformę G-Suite.
4. Szczegółowe zadania dla uczniów nauczyciel zapisuje w zakładce zadania domowe w dzienniku elektronicznym.
5. Wszystkie omawiane treści wpisywane są do dziennika elektronicznego jako tematy poszczególnych jednostek planu lekcji. Obowiązkowe jest wpisywanie obecności uczniów podczas lekcji zdalnych.
6. Zasady oceniania przedmiotowego:
1) uczeń jest obowiązkowo obecny na zdalnej lekcji zgodnie z zaproszeniem;
2) na lekcji obowiązują zasady zachowania uczniów zgodne z zasadami n-etykiety;
3) uczniowie uczestniczący w zdalnej lekcji mogą być oceniani za aktywność na czatach poprzez wypowiadanie się na właściwy temat, podawanie trafnych przykładów, współpracowanie z nauczycielem oraz uczniami tworząc lekcję;
4) uczniowie oceniani są także za:
- zadania przekazywane podczas zdalnej lekcji oraz za pośrednictwem dziennika elektronicznego,
- odpowiedzi; wykonanie prace projektowe w różnych formach, zleconych przez nauczyciela; testy, sprawdziany, odpowiedzi pisemne; inne zadania dodatkowe proponowane przez nauczycieli;
5) wszystkie oceny wraz z ich opisem wpisywane są systematycznie do dziennika elektronicznego.
7. Zasady oceniania zachowania:
1) kryteria oceniania zachowania są zgodne z zapisami regulaminu oceniania zachowania (strona internetowa szkoły);
2) szczególną uwagą objęta zostaje obecność na zdalnych lekcjach; systematyczność pracy; zachowanie n-etykiety podczas MEETów;
3) nieobecność ucznia usprawiedliwia rodzic w bieżącym tygodniu.
8. Zasady doprecyzowujące:
1) Wychowawcy pozostają w stałej łączności z rodzicami i uczniami, podejmują działania w celu zaktywizowania wszystkich uczniów do podjęcia zdalnej nauki.
2) Materiały dodatkowe, komentarze nauczyciele umieszczają w dzienniku elektronicznym, w którym prowadzona jest także na bieżąco korespondencja z rodzicami/ opiekunami uczniów i z uczniami.
3) Bezwzględnie wszyscy uwzględniamy możliwości psychofizyczne uczniów, zalecenia medyczne odnośnie czasu korzystania z urządzeń (komputer, telewizor, telefon) i ich dostępności w domu, wieku i etapu rozwoju uczniów, a także ich sytuacji rodzinnej.
4) Szczególną troską otaczamy uczniów wymagających pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Zarządzenie wchodzi w życie 3.11.2020 roku.