Aktualności - Zespół Szkół Katolickich

u św. Pankracego w Jeleniej Górze

10 dzień kolonii

2024-07-22 12:00

Dzisiaj mieliśmy już ostatnią rozgrzewkę na tym turnusie. Później klasycznie śniadanie, a potem poszliśmy zrobić zakupy pamiątek. Wygrane pary ze wczorajszej randki w ciemno udały się w tym czasie na sponsorowane lody. Po obiedzie i odpoczynku przygotowaliśmy podziękowania dla ratowników i poszliśmy im je wręczyć. Następnie dokończyliśmy sztandary na plaży, bo jak się okazało, remis w poprzednim meczu nie zadowolił naszych kolonistów. Po kolacji odbyło się podsumowanie kolonii, wręczenie dyplomów i nagród oraz ślub kolonijny i wesele!

A już jutro wracamy do domów i choć bardzo tęsknimy za naszymi bliskimi to tutaj jest po prostu taaaaaaaak fajnie, że szkoda wyjeżdżać!

Planowany powrót na parking przy ul. PCK 23 o godz. 17:30.

Do zobaczenia!

9 dzień kolonii

2024-07-21 12:00

Dzisiaj rano rozpoczęliśmy rozgrzewką, później śniadanie. Po kontroli czystości spędzliśmy czas w grupach dokonując już powoli podsumowań kolonijnych, a następnie poszliśmy do kościoła na niedzielną Eucharystię. Po Mszy obiad i cisza poobiednia, a później wyjście na plażę. Pod wieczór kolacja, wspólna zabawa oraz sportowe rozgrywki na boisku. Na koniec dnia braliśmy udział w "Randce w ciemno", na której nasi koloniści wybieralli swoją drugą połówkę na podstawie pytań do tajemniczych kandydatów. o 21:00 Apel Jasnogórski i czas do spanka! Do jutra!

8 dzień kolonii

2024-07-20 12:00

8 dzień kolonii za nami, a jak cyfrę 8 się położy, to uzyskamy ∞ i właśnie tyle moglibyśmy tutaj zostać!

Pogoda nam dopisywała cały dzień. Rano, wyjątkowo, nie zaczynaliśmy od rozgrzewki, bo od razu po śniadaniu udaliśmy się na spacer - 4 km brzegiem Morza. Naszym celem była motylarnia w Niechorzu, ale na naszej drodze natrafiliśmy na przeszkodę. Rzeczka, którą wcześniej pokonywaliśmy bezproblemowo, wezbrała tak, że nasi najwyżsi uczestnicy musieli pomagać najmniejszym w przeprawie. Ta wyjątkowa przygoda jeszcze ściślej zintegrowała naszą grupę i pokazała nam, że dla naszej ekipy nie ma przeszkód, których nie moglibyśmy pokonać. Po motylarnii mieliśmy chwilę na zakupy pamiątek oraz na lody. Po powrocie obiad i cisza poobiednia. Popołudniu już tylko relaks na plaży. Graliśmy w piłkę, pływaliśmy w Morzu, graliśmy w gry karciane, czytliśmy książki, puszczaliśmy latawce - po prostu świetnie spędzaliśmy czas. Po kolacji było ognisko, przy którym śpiewaliśmy z towarzyszeniem gitary najlepsze hity. Piekliśmy też kiełbaski. Po jedzeniu odbył się jeszcze I Kolonijny Turniej Karaoke. Później to już tylko kąpiel i spanko. Dobrego dnia wszystkim!

7 dzień kolonii

2024-07-19 12:00

Kolejny piękny dzień za nami. Rozgrzewka, śniadanie, sprzątanie pokojów wraz ze standardową kontrolą przeprowadzaną przez komisję czystości, a później plażowanie. Dzisiaj pogoda nam naprawdę dopisała, dlatego korzystaliśmy z uroków gorącego piasku i całkiem ciepłej wody morskiej. Po obiedzie ruszyliśmy na wycieczkę do Trzęsacza, a dotarliśmy tam kolejką wąskotorową! W samym Trzęsaczu, o godzinie 15, nawiedziliśmy na krótką modlitwę kościół pw. Miłosierdzia Bożego. Następnie odwiedziliśmy słynne ruiny kościoła pw. św. Mikołaja. Byliśmy też w Muzeum Multimedialnym, w którym mogliśmy doświadczyć historii Trzęsacza. Nie zabrakło również czasu na lody!

Po powrocie - również wąskotorówką - kolacja i międzygrupowe zawody sportowe zorganizowane na naszym ośrodkowym boisku. O 21:00 Apel Jasnogórski i żegnamy kolejny dzień. Do jutra! :)

6 dzień kolonii

2024-07-18 12:00

Ależ ten czas szybko leci... to już szósty dzień!

Chyba nie zaskoczymy was, jeśli powiemy, że dzisiaj rozpoczęliśmy rozgrzewką. Następnie śniadanie, sprzątanie pokojów i wyjazd na wycieczkę do Zieleniewa, gdzie odwiedziliśmy "Dziki Zachód". To niesamowity park rozrywki w którym mogliśmy korzystać z wielu atrakcji: przejażdżka hammerem, tratwy wodne, beczkowóz, tunele złotego pociągu, autodrom, mrowisko, beczka śmiechu, jazda na quadach i wiele innych. Cały czas poruszały się obok nas owce, konie i inne zwierzęta, które są ściśle związane z ulokowanym na "Dzikim Zachodzie" mini ZOO. O godz. 12:00 obejrzeliśmy incenizację pt. "Napad na bank", a o godz. 16:00 wszyscy chętni wzięli udział w "Piana party". Wiele radości i niesamowitych przeżyć dostarczyła naszym kolonistom ta wycieczka. Po powrocie kolacja i wyjście na plażę, gdzie zagraliśmy całą kolonią, wraz z opiekunami, w sztandary. O 21:00 na plaży Apel Jasnogórski na plaży i powrót do pokojów. Później to już tylko spanko, bo trzeba zregnerować siły na jutrzejszy dzień pełen wrażeń!

5 dzień kolonii

2024-07-17 12:00

Dzisiaj nie rozpocęliśmy dnia od rozgrzewki, ale od spaceru na wschód słońca! Część grupy III i grupy II razem z wychowawczyniami udało się podziwiać to poranne przebudzenie jasności. Dopiero późnij do rannych ptaszków dołączyła reszta kolonii na tradycyjną rozgrzewkę. Po śniadanku mieliśmy czas na ośrodkowym boisku, gdzie graliśmy w siatkówkę, piłkę nożną i "ziemniaka". Następnie poszliśmy na plażę tworzyć budowle z piasku i kąpać się w Morzu, które miało dzisiaj, według tablicy informacyjnej, aż 19 stopni Celsjusza. Po obiedzie i odpoczynku wybraliśmy się na wycieczkę do Niechorza, gdzie zwiedziliśmy Latarnię Morską w Niechorzu. Ten zapierający dech w piersiach budynek, zbudowany w 1866 r., zrobił na nas wielkie wrażenie - tak samo jak widoki góry. Po powrocie kolacja, zakupy, gry planszowe i zasłużony odpoczynek na piasku, przy powoli zachodzącym słońcu. O 21 wspólnie odśpiewaliśmy Apel Jasnogórski i udaliśmy się na odpoczynek do pokojów, bo jutro czeka nas całodniowa wycieczka! :)

4 dzień kolonii

2024-07-16 12:00

Dzisiaj, jak codziennie, rozpoczęliśmy od porannej rozgrzewki. Po śniadaniu wyruszyliśmy na spacer brzegiem Morza i dotarliśmy aż do molo w Niechorzu. Nie przestraszył nas nawet kapiący z nieba deszcz!

Po powrocie ze spaceru - tym razem skrajem lasu - mieliśmy czas na odpoczynek przy grach planszowych. Po obiedzie zrobiliśmy zakupy na straganach w Pogorzelicy, a później graliśmy w bule, siatkówkę, rysowaliśmy kredą i generalnie dobrze się bawiliśmy. Nasze dzieci miały też okazję zrobić sobie zdjęcie i chwilkę porozmawiać, ze znaną z internetu Julią Żugaj!

Po kolacji nadszedł czas na przygotowanie strojów na dyskotekę hawajską, którą rozpoczęliśmy o 19:30. Podczas dyskoteki tańczyliśmy wiele wspólnych tańców. Nie zabrakło tradycyjnej belgijki. Na koniec został wybrany Król Balu.

Pod dyskotece najstarsza grupa korzystała jeszcze chwilę z ośrodkowego boiska, gdzie rozegrany został mini turniej w koszykówkę i piłkę nożną.

3 dzień kolonii

2024-07-15 12:00

Dzisiaj zwyczajowo zaczęliśmy od rozgrzewki na boisku. Następnie śniadanko, sprzątanie pokojów i wyjście. Najstarsza grupa udała się pieszo do Niechorza, a dwie pozostałe grupy korzystały ze słonecznej pogody i plażowały. Po powrocie z Niechorza grupa 3 korzystała z ośrodkowego boiska i siłowni. Po obiedzie szykowaliśmy prezentacje grup, które miały nastąpić dzisiaj wieczorem. Później grupa 1 i 2 udała się na zwiedzanie Pogorzelicy, ze szczególnym uwzględnieniem sklepów z pamiątkami i lodziarni. Najstarsza grupa w tym czasie plażowała i kąpała się w Morzu. Po kolacji nastąpiła prezentacja grup, a następnie uczestniczyliśmy w teleturnieju na temat kolonii. Zabawa ta została przygotowana i prowadzona przez naszych najmłodszych kolonistów, za co bardzo im dziękujemy!

Kolejny dzień pełen wrażeń za nami :)

2 dzień kolonii

2024-07-14 12:00

Drugi dzień koloni rozpoczęliśmy rozgrzewką. Później wyruszyliśmy do stołówki i zaczeliśmy śpiewać ,,Pobłogosław Panie z wysokiego nieba" w ramach modlitwy przed śniadaniem. Po posiłku sprzątaliśmy nasze pokoje, a komisja czystości oceniła porządek. Potem mieliśmy zebranie grup podczas któego omawialiśmy zasady i regulaminy. Następnie bawiliśmy się na placu zabaw. Z okazji niedzieli ubraliśmy się elegancko i wyruszyliśmy do kościoła na Mszę Świętą. Po modlitwie wróciliśmy na obiad. W trakcie ciszy poobiedniej mogliśmy odebrać od wychowawców telefony i zadzwonić do rodziców, żeby im powiedzieć, że jest super, ale tęsknimy za nimi. Później poszliśmy na plażę, gdzie ratownik WOPR przedstawił nam zasady panujące na plaży i w morzu. Mogliśmy się także wykąpać w "ciepłej" bałtyckiej wodzie. Po kolacji najstarsza grupa przygotowała "Pasowanie na kolonistę". Uczestnicy kolonii, którzy pierwszy raz z nami wyjechali przechodzili przez serię wyzwań, a następnie otrzymywali medale i kolonijne imię. O 21:00 oglądaliśmy finał EURO 2024. VIVA LA ESPAÑA :)

~ Maria Telega grupa II i opiekunowie.

1 dzień kolonii

2024-07-13 12:00

Dzisiaj rozpoczęła się letnia kolonia na którą pojechali uczniowie naszej szkoły. Rozpoczęliśmy Mszą Świętą o godz. 7:00 w kościele przy ul. PCK 23. Z Jeleniej Góry wyruszyliśmy ok. 8:30, a w Pogorzelicy - pomimo korków - byliśmy ok. 16:00.

Następnie zakwaterowanie, rozpakowanie i zaklimatyzowanie. O godz. 18:15 zjedliśmy kolację i udaliśmy się na przywitanie Morza. Pozdrawiamy wszystkich czytających ten wpis przesyłając uściski pełne jodu! ☺️

Koncerty szkolnych wirtuozów

2024-06-20 12:00

W auli szkoły podstawowej odbyła się "muzyczna uczta", podczas której uczniowie zaprezentowali swoje talenty muzyczne na różnych instrumentach, takich jak fortepian, skrzypce, klarnet, instrumenty perkusyjne, flet poprzeczny i wiolonczela. Podczas pierwszej i drugiej lekcji uczniowie grali utwory z różnych gatunków muzycznych, od klasyki po współczesne utwory. Na piątej lekcji uczniowie klasy I oraz czwartoklasistki z zajęć muzykoterapii zaśpiewali piosenki takich artystów jak Dawid Podsiadło, Sanah i Kwiat Jabłoni. Dziękujemy wszystkim muzykom za ich występy i wspaniałą rozrywkę.

Mistrzowie z Katolika!

2024-06-18 12:00

W dniu dzisiejszym startowaliśmy w Mistrzostwach Jeleniej Góry Szkół Podstawowych w Sztafetach Biathlonowych.
W kategorii dziewcząt zajęliśmy pierwsze miejsce natychmiast w kategorii chłopców miejsce drugie, przegrywając zaledwie o jedną sekundę z SP 15. Brawo nasi sportowcy!

Tym razem chemicznie

2024-06-10 12:00

Reakcje redoks i hydroliza soli to chemia, która budzi wyobraźnię i otwiera na świat nauki.
Licealiści realizują podstawę programową także podczas wyjazdów na uczelnie wyższe, bo nasze liceum jest akademickie.
Uniwersytet Wrocławski, Politechnika, Uniwersytet Ekonomiczny i Karkonoska Akademia Nauk Stosowanych to uczelnie, z którymi współpracujemy.

Grób bohatera w Jeleniej Górze!

2024-06-10 12:00

Na cmentarzu parafialnym w Jeleniej Górze-Cieplicach odbyła się uroczystość odsłonięcia odnowionego nagrobka Eugeniusza Klimkiewicza (1903-1979), weterana walk o niepodległość Polski i żołnierza 1 Dywizji Pancernej gen. S. Maczka. Nowy nagrobek został ufundowany przez jego bratanka, 89-letniego Kazimierza Klimkiewicza, który zgłosił grób swojego stryja do Instytutu Pamięci Narodowej. Dzięki ustawie z 22 listopada 2018 r. o grobach weteranów walk o wolność i niepodległość Polski, IPN przejął opiekę nad grobem.

MAMY LIDERÓW!

2024-06-08 12:00

Trzecią edycję Uniwersytetu Liderów ukończyło czworo naszych
Licealistów: Beata Mitońska, Karol Andruszkiewicz, Szymon Fąfrowicz i
Tymon Gierus, który dodatkowo otrzymał "latające" wyróżnienie!
Poprzednią edycję ukończyła Michalina Kulik.
Gratulujemy!!!

Msza Prymicyjna księdza Dawida.

2024-06-07 12:00

Wielka radość w Zespole Szkół Katolickich u św. Pankracego!
Społeczność szkolna uczestniczyła dziś w Mszy świętej prymicyjnej ks. Dawida Dziedziejko. Wspominaliśmy praktyki katechetyczne w naszym liceum, wielką życzliwość i szczerość wiary Księdza Prymicjanta.
Usłyszeliśmy słowa skierowane do każdego z nas – Jezus żyje i zmartwychwstały chce działać w naszym życiu, jeśli tylko Go zaprosimy.

Wielki sukces sportowy naszych uczniów!

2024-06-06 12:00

Dzisiaj odbyły się Finały Dolnośląskie w Lekkoatletyce. Nasza szkoła odniosła w tych zawodach niebywały sukces!

Janka Modsler zostałą mistrzynią Dolnego Śląska w biegu na 600 m.

Krzysztof Owczarek zajął trzecie miejsce w biegu na 60 m, a sztafeta chłopców 4 x 100 m uplasowała się na czwartym miejscu. Wielkie gratulacje dla naszych uczniów i przygotowujących ich nauczycieli!

Zawiadomienie o Walnym Zgromadzeniu Członków UKS PANKRACY

2024-05-31 12:00

Zawiadomienie o Walnym Zgromadzeniu Członków
Zarząd Uczniowskiego Klubu Sportowego „PANKRACY” Jelenia Góra działając na mocy par. 17 Statutu, zaprasza na Walne Zgromadzenie Członków Stowarzyszenia.
Zebranie odbędzie się 16 czerwca 2024 r. (niedziela) w sali konferencyjnej domu parafialnego przy ul. PCK 23 o godzinie 19:45.

Piknik z okazji dnia patrona

2024-05-13 12:00

Dzień św. Pankracego w naszej szkole był niezwykle radosnym i pełnym energii wydarzeniem, które zjednoczyło wszystkie klasy od pierwszej do siódmej. Wszyscy uczniowie i nauczyciele z ochotą wzięli udział w pikniku, podczas którego bawiliśmy się na 1000 różnych sposobów. Zachęcamy do obejrzenia zdjęć w galerii.

Wizyta u św. Pankracego w Rzymie

2024-05-12 12:00

Kolejna grupa naszych uczniów mogła dotrzeć do szczególnego miejsca, którym jest Bazylika św. Pankracego w Rzymie.
Pierwsza grupa, która to uczyniła to gimnazjaliści z roku 2016. Kolejni to uczniowie ostatniej klasy naszego gimnazjum w roku 2019. Byli tu także licealiści w roku 2022, 2023 i kolejni w roku bieżącym 2024.