Nabór - Publiczne Katolickie Liceum Akademickie u św. Pankracego w Jeleniej Górze

Regulamin rekrutacji do
Publicznego Katolickiego Liceum Akademickiego u św. Pankracego
w Zespole Szkół Katolickich u św. Pankracego
w Jeleniej Górze
na rok szkolny 2021/2022
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017, poz. 60).
2. Rozporządzenie MEN z dnia 12 sierpnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
Dostępne na stronie: https://dziennikustaw.gov.pl/D2020000139401.pdf
Postanowienia ogólne
1. Publiczne Katolickie Liceum Akademickiego u św. Pankracego w Jeleniej Górze jest szkołą prowadzoną przez Karkonoskie Stowarzyszenie Edukacyjne u Erazma i Pankracego w Jeleniej Górze.
2. Szkoła rekrutuje uczniów z obszaru całego kraju.
3. Do czteroletniego Liceum Ogólnokształcącego są przyjmowani uczniowie po ukończeniu ósmej klasy szkoły podstawowej w wyniku postępowania kwalifikacyjnego.
4. Szkoła w pierwszej kolejności zapewnia miejsce dla absolwentów Zespołu Szkół Katolickich u św. Pankracego w Jeleniej Górze.
5. Za przebieg rekrutacji odpowiada komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły.
6. O przyjęciu uczniów w trakcie roku szkolnego, w tym do klasy pierwszej, decyduje dyrektor.
Procedura rekrutacji
1. Rekrutacja odbywa się do jednego oddziału.
W oddziale zaplanowaną są następujące przedmioty rozszerzone: język angielski, matematyka, chemia i dodatkowo informatyka.
Pierwszy etap rekrutacji.
W terminie od 22 marca 2021 r. do 21 czerwca 2021 r. w sekretariacie złożyć:
• formularz „kwestionariusz i podanie kandydata” o przyjęcie do Publicznego Katolickiego Liceum Akademickiego u św. Pankracego w Jeleniej Górze.
• dwa podpisane zdjęcia legitymacyjne,
• kserokopia aktu urodzenia,
• kserokopie opinii wydanych przez kompetentne poradnie dotyczące ewentualnych dysfunkcji i problemów zdrowotnych.
Dokumenty przesyłać można również na adres:
Zespół Szkół Katolickich u św. Pankracego w Jeleniej Górze
58-500 Jelenia Góra, ul. Kopernika 1
z dopiskiem „rekrutacja liceum”
Drugi etap rekrutacji.
W terminie od 25 marca do 22 czerwca 2021 r. odbywać się będą rozmowy rekrutacyjne, których celem jest poznanie kandydata i jego rodziny oraz rozmowa o zasadach i priorytetach Szkoły.
Trzeci etap rekrutacji.
W terminie od 25 do 30 czerwca 2021 r. uzupełnienie wniosku o przyjęcie o poświadczone kopie świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty.
1 lipca 2021 roku – podanie do publicznej wiadomości listy zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do Szkoły.
od 1 do 15 lipca 2021 roku – potwierdzenie woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa i zaświadczenia.
2. W przypadku niewyczerpania limitu zaplanowanych miejsc do 30 sierpnia 2021 r. będzie prowadzona rekrutacja uzupełniająca. Kandydaci wraz z rodzicami (opiekunami prawnymi) umawiają się na rozmowę rekrutacyjną i przynoszą komplet oryginałów wymaganych dokumentów.
3. Kandydatów do klasy pierwszej Liceum Ogólnokształcącego będzie obowiązywał sposób przeliczania na punkty ocen z przedmiotów i innych osiągnięć kandydatów odnotowanych na świadectwie ukończenia szkoły zgodny z w/w Rozporządzeniem MEN.
Dodatkowo w naszej Szkole kandydat otrzymuje punkty:
a) za ocenę z religii według skali:
1) celujący – przyznaje się po 18 punktów;
2) bardzo dobry – przyznaje się po 17 punktów;
3) dobry – przyznaje się po 14 punktów;
4) dostateczny – przyznaje się po 8 punktów;
5) dopuszczający – przyznaje się po 2 punkty
b) za ocenę z zachowania według skali:
wzorowe – 10 punktów
bardzo dobre – 8 punktów
dobre – 6 punktów
poprawne – 1 punkt
Ocena nieodpowiednia lub naganna z zachowania dyskwalifikuje kandydata do naszej Szkoły.
c) punkty dodatkowe:
• ktoś z rodzeństwa kandydata uczył się lub uczy się w naszej Szkole – 5 pkt;
• kandydat pochodzi z rodziny wielodzietnej (troje i więcej dzieci) – 5 pkt;
• poświadczone zaangażowanie w grupie parafialnej/ harcerstwie/ grupie charytatywnej – 5 pkt;
• zaangażowanie rodziców w działania grupy parafialnej – 5 pkt;
• rozmowa rekrutacyjna – 10 pkt..
4. O przyjęciu kandydata do Liceum Akademickiego decyduje suma punktów uzyskanych podczas rekrutacji.
5. Niezależnie od wyżej określonych zasad, w pierwszej kolejności do szkoły przyjmowani są laureaci lub finaliści ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej oraz laureat konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim.
6. Warunkiem przyjęcia w/w laureatów lub finalistów do szkoły jest złożenie poświadczonych kopii dokumentów potwierdzających osiągnięcia.
7. Do 28 lipca 2021 r. godz.13.00 istnieje możliwość złożenia wniosku do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły. Przygotowanie i wydanie uzasadnienia odmowy przyjęcia do szkoły następuje do 5 dni od dnia złożenia wniosku o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia.
8. Istnieje możliwość złożenia do dyrektora, w terminie 7 dni od otrzymania uzasadnienia odmowy, odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej wyrażonego w pisemnym uzasadnieniu odmowy przyjęcia. Wszelkie spory wynikłe w trakcie przeprowadzania rekrutacji rozstrzyga dyrektor szkoły w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły służy skarga do sądu administracyjnego.
Do pobrania: Kwestionariusz i podanie kandydata do Liceum Akademickiego