Publiczne Katolickie Liceum Akademickie
u św. Pankracego w Jeleniej Górze

Zarządzenie nr K/10/2020 Dyrektora Zespołu Szkół Katolickich u św. Pankracego w Jeleniej Górze

2020-10-21 12:00

Zarządzenie nr K/10/2020

Dyrektora Zespołu Szkół Katolickich u św. Pankracego w Jeleniej Górze
z dnia 20 października 2020 roku
w sprawie wprowadzenia zdalnego nauczania
od 21 do 30 października 2020 roku

W oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 października 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, analizując sytuację epidemiologiczną społeczności szkolnej oraz na podstawie pozytywnej opinii Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Jeleniej Górze z dnia 20 października 2020 roku i powiadomieniu Dolnośląskiego Kuratora Oświaty wprowadzam zdalne nauczanie w okresie 21-30 października 2020 roku dla wszystkich uczniów uczących się w budynku przy ul. Kopernika 1, tj. klasy 7 i 8 szkoły podstawowej i wszystkich klas liceum. 

Rozpoczęcie roku szkolnego 2020/2021

2020-08-24 12:00
Rozpoczęcie roku szkolnego 2020/2021
w budynku szkoły przy ul. Kopernika 1
dla klas 7-8 szkoły podstawowej
oraz
1-3 liceum ogólnokształcącego
1 września 2020
11.00 spotkanie z wychowawcami w salach
12.00 Msza św.
Przypominamy:
Do szkoły przychodzą uczniowie zdrowi.
Każdy uczeń obowiązkowo musi być zaopatrzony w maseczkę lub przyłbicę zakrywającą nos i usta. Przy wejściu konieczna dezynfekcja rąk.

Zapraszamy do Szkoły Wartości św. Pankracego!!!

2020-08-10 12:00
Zapraszamy do Szkoły Wartości św. Pankracego!!!
Wolne miejsca w klasach
1, 2, 3, 4 szkoły podstawowej
oraz
1 i 2 liceum po szkole podstawowej
a także
3 liceum po gimnazjum.
szczegóły w zakładkach:
Szkoła Podstawowa - NABÓR
Liceum Akademickie - NABÓR
Sekretariat Szkoły czynny:
ul Kopernika 1
10-13 sierpnia od 10.00 do 13.00
od 17 sierpnia od 10.00 do 15.00
Zapraszamy!!!

Zmiany w planie nauczania związane z wydłużeniem zdalnego nauczania od 15 do 26 kwietnia 2020 roku

2020-04-14 12:00
Zarządzenie
Dyrektora Zespołu Szkół Katolickich u św. Pankracego
w Jeleniej Górze z dnia 14 kwietnia 2020 roku (nr K2/2020)
w sprawie zmian w planie nauczania związanych z wydłużeniem zdalnego
nauczania od 15 do 26 kwietnia 2020 roku

W oparciu o rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 kwietnia 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w zawiązku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, zarządzam co następuje:
1. Określam tygodniową obowiązkową liczbę lekcji zdalnych:
Klasy I – II SP:
• edukacja wczesnoszkolna: 3,
• język angielski: 1,
• muzyka: 1,
• plastyka: 1,
• informatyka: 1,
• wychowanie fizyczne: 1,
• religia: 1.
Klasy V – VIII SP:
• język polski: 3,
• język angielski: 2,
• język niemiecki: 1,
• matematyka: 3,
• historia: 1,
• biologia: 1,
• geografia: 1,
• fizyka: 1,
• chemia: 1,
• informatyka: 1,
• plastyka: 1,
• technika: 1,
• muzyka: 1,
• wychowanie fizyczne: 1,
• edb: 1,
• religia: 1
• zajęcia z wychowawcą: 1,
• WDŻ: 1.
Klasy I LA:
• język polski: 3,
• język angielski: 3,
• język niemiecki: 1,
• matematyka: 3,
• historia: 1, historia R: 1,
• biologia: 1, biologia R: 1,
• geografia: 1,
• fizyka: 1, ,fizyka R: 1
• chemia: 1, chemia R: 1,
• informatyka: 1,
• plastyka: 1,
• wychowanie fizyczne: 1,
• edb: 1,
• religia: 1
• zajęcia z wychowawcą: 1,
• WDŻ: 1.
Klasa II LA:
• język polski: 2,
• język angielski: 3,
• język niemiecki: 1,
• matematyka: 2,
• matematyka R: 3,
• historia i społeczeństwo: 1,
• biologia R: 3,
• przyroda: 1,
• fizyka R: 3,
• chemia R: 3,
• informatyka R: 2,
• wychowanie fizyczne: 1,
• religia: 1
• zajęcia z wychowawcą: 1,
• WDŻ: 1.
Klasa III LA:
• język polski: 3,
• język polski R: 4;
• język angielski: 3,
• język niemiecki: 1,
• matematyka: 2,
• matematyka R: 3
• historia i społeczeństwo: 1,
• historia R: 2;
• wos R: 2;
• biologia R: 3,
• przyroda: 1,
• fizyka R: 3,
• chemia R: 3,
• informatyka R: 3,
• wychowanie fizyczne: 1,
• religia: 1
• zajęcia z wychowawcą: 1,
• WDŻ: 1.
Zajęcia specjalistyczne po konsultacji z rodzicami:
• logopedia: 1,
• zajęcia korekcyjno-kompensacyjne: 1,
• indywidualne zajęcia rewalidacyjne: 1.
2. Poprzez lekcję zdalną rozumiemy połączenie zdalne nauczyciela z uczniami poprzez funkcję MEET na szkolnej platformie G-Suite. Spotkanie to poprzedzone zostaje zaproszeniem uczniów dzień wcześniej do godziny 15.00.
Lekcja zdalna może trwać od 15 do 30 minut.
Lekcje odbywają się wg planu i godzin zamieszczonych w dzienniku elektronicznym.
Wyjątek stanowią zajęcia klas I-II SP – godziny zajęć (nie więcej niż dwie zdalne lekcje w
ciągu dnia) ustala z rodzicami wychowawca i przekazuje nauczycielom uczącym.
3. Pozostałe zajęcia wg planu lekcji mogą odbywać się w wymienionych przez
Rozporządzenie MEN formach:
1) z wykorzystaniem materiałów i funkcjonalności Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej
www.epodreczniki.pl; materiałów dostępnych na stronach internetowych urzędu
obsługującego ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, stronach
internetowych jednostek podległych temu ministrowi lub przez niego nadzorowanych, w
tym na stronach internetowych Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisji
egzaminacyjnych; materiałów prezentowanych w programach publicznej telewizji i
radiofonii; innych materiałów wskazanych przez nauczyciela;
2) przez podejmowanie przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela,
potwierdzających zapoznanie się ze wskazanym materiałem i dających podstawę do oceny
pracy ucznia;
3) z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej zapewniających wymianę
informacji między nauczycielem, uczniem lub rodzicem, szczególnie poprzez dziennik
elektroniczny i szkolą platformę G-Suite.
4. Szczegółowe zadania dla uczniów nauczyciel zapisuje w zakładce zadania domowe w
dzienniku elektronicznym.
5. Wszystkie omawiane treści wpisywane są do dziennika elektronicznego jako tematy
poszczególnych jednostek planu lekcji. Obowiązkowe jest wpisywanie obecności uczniów
podczas lekcji zdalnych.
6. Zasady oceniania przedmiotowego:
1) uczeń jest obowiązkowo obecny na zdalnej lekcji zgodnie z zaproszeniem;
2) na lekcji obowiązują zasady zachowania uczniów zgodne z zasadami n-etykiety;
3) uczniowie uczestniczący w zdalnej lekcji mogą być oceniani za aktywność na czatach
poprzez wypowiadanie się na właściwy temat, podawanie trafnych przykładów,
współpracowanie z nauczycielem oraz uczniami tworząc lekcję;
4) uczniowie oceniani są także za:
- zadania przekazywane podczas zdalnej lekcji oraz za pośrednictwem dziennika
elektronicznego (mogą to być zadania na podstawie podręcznika, zeszytu ćwiczeń lub inne
opracowane przez nauczyciela) do wykonania według instrukcji przygotowanej przez
nauczyciela (dostarczanie zadań ustalane będzie indywidualnie),
- odpowiedzi (dostarczanie odpowiedzi ustalane będzie indywidualnie);
- wykonanie prace projektowe w różnych formach, zleconych przez nauczyciela;
- testy, sprawdziany, odpowiedzi pisemne;
- inne zadania dodatkowe proponowane przez nauczycieli;
5) wszystkie oceny wraz z ich opisem wpisywane są systematycznie do dziennika
elektronicznego.
7. Zasady oceniania zachowania:
1) kryteria oceniania zachowania są zgodne z zapisami regulaminu oceniania zachowania
(strona internetowa szkoły);
2) szczególną uwagą objęta zostaje obecność na zdalnych lekcjach; systematyczność pracy;
zachowanie n-etykiety podczas MEETów;
3) nieobecność ucznia usprawiedliwia rodzic w bieżącym tygodniu;
4) ocena z zachowania za miesiąc kwiecień powinna być wystawiona do 8 maja.
8. Zasady dotyczące klasyfikacji klasy III LA:
1) oceny roczne wystawić należy do 18 kwietnia 2020 roku;
2) zdalne zebranie klasyfikacyjne Rady Pedagogicznej wyznacza się na 20 kwietnia o godz.
16.00 (obecność obowiązkowa nauczycieli uczących w tej klasie).
9. Zasady doprecyzowujące:
1) Pedagog, psycholog, świetlica i biblioteka tworzą narzędzia do prowadzenia konsultacji
zdalnych, przekazują propozycje zajęć, zabaw, spektakli lub linki do innych materiałów
nauczycielom i rodzicom.
2) Wychowawcy pozostają w stałej łączności z rodzicami i uczniami, podejmują działania w
celu zaktywizowania wszystkich uczniów do podjęcia zdalnej nauki.
3) Materiały dodatkowe, komentarze nauczyciele umieszczają w dzienniku elektronicznym,
w którym prowadzona jest także na bieżąco korespondencja z rodzicami/ opiekunami
uczniów i z uczniami.
4) Bezwzględnie wszyscy uwzględniamy możliwości psychofizyczne uczniów, zalecenia
medyczne odnośnie czasu korzystania z urządzeń (komputer, telewizor, telefon) i ich
dostępności w domu, wieku i etapu rozwoju uczniów, a także ich sytuacji rodzinnej.
5) Rodzice uczniów SP proszeni są o pomoc w nauczaniu na odległość swoich dzieci,
sprawdzanie zapisów w dzienniku elektronicznym, stały kontakt z wychowawcami.
6) Szczegółowe zasady nauczania na odległość uczniów objętych pomocą psychologicznopedagogiczną
omówione zostały w kolejnym zarządzeniu.

ks. dr Mariusz Majewski
dyrektor           

Jelenia Góra, 14 kwietnia 2020 r.

Nauka zdalna w czasie zawieszenia zajęć - rekomendacja MEN

2020-03-20 12:00
Uwaga! Ważne informacje!
informacje z MEN dla Nauczycieli, Rodziców i Uczniów

Szanowni Państwo,
w związku z zawieszeniem zajęć dydaktyczno-wychowawczych zachęcamy nauczycieli, aby w najbliższym czasie wspierali uczniów i przekazywali im materiały do samodzielnej pracy w domu. W tym celu *wspólnie z Ministerstwem Cyfryzacji, GovTech Polska oraz instytucjami publicznymi przygotowaliśmy poradnik dla nauczycieli i dyrektorów szkół do nauki zdalnej.
W poradniku zamieściliśmy wskazówki, z jakich stron, portali czy serwisów można korzystać w pracy z uczniami w okresie zawieszenia zajęć.
Zachęcamy do korzystania z bezpłatnych, dostępnych w internecie narzędzi i materiałów edukacyjnych. Adresy przydatnych stron i portali internetowych będziemy na bieżąco uzupełniać.
W okresie zawieszenia zajęć szczególnie prosimy o objęcie opieką uczniów, którzy przygotowują się do tegorocznych egzaminów:
ósmoklasisty, maturalnego oraz zawodowego.
Rekomendujemy wykorzystanie w tym celu:
* dziennika elektronicznego,
* strony internetowej szkoły, przedszkola, placówki oświatowej,
* mailingu do rodziców, a w przypadku starszych uczniów bezpośredni kontakt elektroniczny.
Jednocześnie chciałabym podziękować Państwu za zaangażowanie w tym trudnym dla nas wszystkim czasie. Dbajmy o siebie i swoich najbliższych.
Pamiętajmy o podstawowych zasadach higieny. Zachęcam do sprawdzania na bieżąco informacji zamieszczanych przez Ministerstwo Zdrowia, Główny Inspektorat Sanitarny oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Łączę wyrazy szacunku i życzę dużo zdrowia
(-) Anna Ostrowska
Rzecznik Prasowy MEN

Do pobrania:
Nauka zdalna w czasie zawieszenia zajęć - komunikat MEN

Stypendium Prezesa Rady Ministrów na rok szkolny 2019/2020

2019-12-06 12:00

Stypendium Prezesa Rady Ministrów na rok szkolny 2019/2020 trafiło jak rok temu do rąk Dominika Lisiaka.

Gratulujemy i życzymy sukcesów!

Uroczysta inauguracja roku szkolnego 2019/2020 w Zespole Szkół Katolickich w Jeleniej Górze

2019-09-11 12:00

Szanowni Państwo,

Praktyką lat ubiegłych w imieniu Zarządu Karkonoskiego Stowarzyszenia Edukacyjnego u Erazma i Pankracego, prowadzącego szkoły katolickie w Jeleniej Górze, zapraszam w niedzielę 22 września 2019 roku do sali widowiskowej Kina "LOT" przy ul. Pocztowej w Jeleniej Górze (godz. 11:00) na spotkanie połączone z uroczystą inauguracjąroku szkolnego 2019/2020
Po części konferencyjno-artystycznej zapraszamy na Eucharystię do Bazyliki Świętych Erazma i Pankracego (godz. 13:15), pod przewodnictwem Jego Ekscelencji Księdza Biskupa Stefana Cichego - biskupa seniora diecezji legnickiej.
Przekazując wyrazy chrześcijańskiego pozdrowienia, łączę wyrazy szacunku
(-) ks. dr Mariusz Majewski
Dyrektor Zespołu Katolickich Szkół w Jeleniej Górze

Liceum Akademickie - informacja dla rodziców

2019-09-02 12:00

Informacja dla rodziców Licealistów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.

Świadczenia dla uczniów - Wyprawka szkolna 2019

 

Wymagane dokumenty
Pomoc w ramach programu udzielana jest uczniom:
• słabowidzącym,
• niesłyszącym,
• słabosłyszącym,
• z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim,
• z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym,
• z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją,
• z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
• z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona powyżej,
posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 127 ust. 10 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz.U. z 2018 r. poz. 996 z późn. zm ) albo orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 312 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r., poz. 60, 949 i 2203 oraz z 2018 r. poz. 2245).
Pomoc dotyczy dofinansowania zakupu podręczników zarówno do kształcenia ogólnego, jak i zawodowego, w obu przypadkach również podręczników do kształcenia specjalnego, a także materiałów edukacyjnych. Stawki dofinansowania wynoszą od 225,00 zł do 445,00 zł dla ucznia, w zależności od poziomu klasy, do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2019/2020 i od rodzaju niepełnosprawności.
Miejsce złożenia dokumentów
Wniosek o dofinansowanie zakupu podręczników składa się do dyrektora szkoły, do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2019/2020.
Wniosek składa się w sekretariacie Szkoły, w terminie do 6 września 2019 r.
Do wniosku należy dołączyć kserokopię aktualnego orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, wydanego przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym poradnię specjalistyczną.
Termin i sposób załatwienia
Pomoc udzielana jest na wniosek pełnoletniego ucznia lub rodziców ucznia lub prawnych opiekunów lub rodziców zastępczych, a także nauczyciela, pracownika socjalnego lub innej osoby, za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych.
Zwrot kosztów zakupu podręczników do kształcenia ogólnego, w tym podręczników do kształcenia specjalnego lub podręczników do kształcenia w zawodach, dopuszczonych do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania oraz materiałów edukacyjnych następuje w terminie do dnia 6 grudnia 2019 r., do wysokości kwot określonych w programie, po przedłożeniu potwierdzenia zakupu.
Dowodem zakupu podręczników lub materiałów edukacyjnych, jest faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica (prawnego opiekuna, rodzica zastępczego, osobę prowadzącą rodzinny dom dziecka) lub rachunek, paragon lub oświadczenie o zakupie odpowiednio podręczników lub materiałów edukacyjnych. Jeżeli składane jest oświadczenie, należy podać informację o rozliczeniu wydatków odpowiednio za zakup podręczników lub materiałów edukacyjnych tylko w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2019 r. - "Wyprawka szkolna".
Podstawa prawna
• Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 4 lipca 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników i materiałów edukacyjnych ( http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20190001342/O/D20191342.pdf ),
• Uchwała nr 60/2019 Rady Ministrów z dnia 4 lipca 2019 r. w sprawie Rządowego programu pomocy uczniom w 2019 r. - "Wyprawka szkolna” ( https://www.gov.pl/web/edukacja/wyprawka-szkolna-2019 ).

 

Do pobrania - wniosek rodzica opiekuna WYPRAWKA SZKOLNA 2019

Liceum Akademickie - regulamin rekrutacji

2019-02-21 12:00

Regulamin rekrutacji do
Publicznego Katolickiego Liceum Akademickiego u św. Pankracego
w Zespole Szkół Katolickich u św. Pankracego
w Jeleniej Górze
na rok szkolny 2019/2020

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017, poz. 60).
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 marca 2017 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego na lata szkolne 2017/2018-2019/2020 do trzyletniego liceum ogólnokształcącego, czteroletniego technikum i branżowej szkoły I stopnia, dla kandydatów będących absolwentami dotychczasowego gimnazjum.
3. Zarządzenie Nr 2/2018 Dolnośląskiego Kuratora Oświaty z dnia 9 stycznia 2018 roku w sprawie terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego na rok szkolny 2017/2018 do publicznych szkół podstawowych dla dorosłych, klas I publicznych szkół ponadgimnazjalnych, klasy I publicznej szkoły ponadpodstawowej, o której mowa w art.18 ust.1 pkt 2 lit.c ustawy – Prawo Oświatowe i na semestr pierwszy klas I publicznych szkół policealnych.

Postanowienia ogólne

1. Publiczne Katolickie Liceum Akademickiego u św. Pankracego w Jeleniej Górze jest szkołą prowadzoną przez Karkonoskie Stowarzyszenie Edukacyjne u Erazma i Pankracego w Jeleniej Górze.
2. Szkoła rekrutuje uczniów z obszaru całego kraju.
3. Do trzyletniego Liceum Ogólnokształcącego są przyjmowani uczniowie po ukończeniu gimnazjum w wyniku postępowania kwalifikacyjnego.
4. Do czteroletniego Liceum Ogólnokształcącego są przyjmowani uczniowie po ukończeniu ósmej klasy szkoły podstawowej w wyniku postępowania kwalifikacyjnego.
5. Szkoła w pierwszej kolejności zapewnia miejsce dla absolwentów Zespołu Szkół Katolickich u św. Pankracego w Jeleniej Górze.
6. Za przebieg rekrutacji odpowiada komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły.
7. O przyjęciu uczniów w trakcie roku szkolnego, w tym do klasy pierwszej decyduje dyrektor.

Procedura rekrutacji

1. Rekrutacja odbywa się do jednego oddziału, który może dzielić się na profile:

A. MATEMATYCZNO – FIZYCZNO – INFORMATYCZNY
     Przedmioty rozszerzone: matematyka, informatyka, fizyka, język obcy.
B. BIOLOGICZNO – CHEMICZNY
    Przedmioty rozszerzone: chemia, biologia, język obcy.
C. HUMANISTYCZNY
     Przedmioty rozszerzone: język polski, historia, wiedza o społeczeństwie, język obcy.

Rozszerzenia głównych przedmiotów profilowych rozpoczynają się w pierwszym roku nauki, a pozostałych - od drugiej klasy.

2. Pierwszy etap rekrutacji.

    W terminie od 22 marca 2019 r. do 19 czerwca 2019 r. w sekretariacie złożyć:

a. Formularz „kwestionariusz i podanie kandydata” o przyjęcie do Publicznego Katolickiego Liceum Akademickiego u św. Pankracego w Jeleniej Górze.
b. dwa podpisane zdjęcia legitymacyjne,
c. kserokopia aktu urodzenia,
d. kserokopie opinii wydanych przez kompetentne poradnie dotyczące ewentualnych dysfunkcji i problemów zdrowotnych.

Dokumenty przesyłać można również na adres:
Zespół Szkół Katolickich u św. Pankracego w Jeleniej Górze
58-500 Jelenia Góra, ul. Kopernika 1
z dopiskiem „rekrutacja liceum”

   Drugi etap rekrutacji.

W terminie od 25 marca do 19 czerwca 2019 r. odbywać się będą rozmowy rekrutacyjne, których celem jest poznanie kandydata i jego rodziny oraz rozmowa o zasadach i priorytetach Szkoły.

   Trzeci etap rekrutacji.

W terminie od 19 do 21 czerwca 2019 r. uzupełnienie wniosku o przyjęcie o poświadczone kopie świadectwa ukończenia gimnazjum i zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego.

   24 czerwca 2019 roku – podanie do publicznej wiadomości listy zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do Szkoły.

3. W przypadku niewyczerpania limitu zaplanowanych miejsc do 30 sierpnia 2019 r. będzie prowadzona rekrutacja uzupełniająca. Kandydaci wraz z rodzicami (opiekunami prawnymi) umawiają się na rozmowę rekrutacyjną i przynoszą komplet oryginałów wymaganych dokumentów.

4. Kandydatów do klasy pierwszej Liceum Ogólnokształcącego będzie obowiązywał sposób przeliczania na punkty ocen z przedmiotów i innych osiągnięć kandydatów odnotowanych na świadectwie ukończenia szkoły zgodny z w/w Rozporządzeniem MEN.

5. Dodatkowo w naszej Szkole kandydat otrzymuje punkty:

a) za ocenę z religii według skali:

1) celujący – przyznaje się po 18 punktów;
2) bardzo dobry – przyznaje się po 17 punktów;
3) dobry – przyznaje się po 14 punktów;
4) dostateczny – przyznaje się po 8 punktów;
5) dopuszczający – przyznaje się po 2 punkty

b) za ocenę z zachowania według skali:

wzorowe – 10 punktów
bardzo dobre – 8 punktów
dobre – 6 punktów
poprawne – 1 punkt

Ocena nieodpowiednia lub naganna z zachowania dyskwalifikuje kandydata do naszej Szkoły.

c) punkty dodatkowe:

                             - ktoś z rodzeństwa kandydata uczył się lub uczy się w naszej Szkole – 1 pkt;
                             - kandydat pochodzi z rodziny wielodzietnej (troje i więcej dzieci) – 1 pkt;
                             - poświadczone zaangażowanie w grupie parafialnej/ harcerstwie/ grupie charytatywnej – 3 pkt;
                             - zaangażowanie rodziców w działania grupy parafialnej – 3 pkt;
                             - rozmowa rekrutacyjna dla kandydatów spoza szkoły – max. 10 pkt;
                            - dla absolwentów ZSK za osiągnięcia i zaangażowanie – max. 10 pkt.

            - Szkoła w pierwszej kolejności zapewnia miejsce dla absolwentów Zespołu Szkół Katolickich

              u św. Pankracego w Jeleniej Górze, którzy osiągnęli najwyższe wyniki lub wykazali się

              szczególnym zaangażowaniem.

6.O przyjęciu kandydata do Liceum Akademickiego decyduje suma uzyskanych podczas rekrutacji. W uzasadnionych przypadkach ostateczna decyzja należy do dyrektora Szkoły.
7. Niezależnie od wyżej określonych zasad, w pierwszej kolejności do szkoły przyjmowani są laureaci lub finaliści ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej oraz laureat konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim.
8. Warunkiem przyjęcia w/w laureatów lub finalistów do szkoły jest złożenie poświadczonych kopii dokumentów potwierdzających osiągnięcia.
9. Do 28 lipca 2019 r. godz.13.00 istnieje możliwość złożenia wniosku do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły.Przygotowanie i wydanie uzasadnienia odmowy przyjęcia do szkoły następuje do 5 dni od dnia złożenia wniosku o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia.
Możliwość złożenia do dyrektora, w terminie 7 dni od otrzymania uzasadnienia odmowy, odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej wyrażonego w pisemnym uzasadnieniu odmowy przyjęcia.
Wszelkie spory wynikłe w trakcie przeprowadzania rekrutacji rozstrzyga dyrektor szkoły w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły służy skarga do sądu administracyjnego.