Proces rekrutacyjny:
Etap II: 15 marca - 17 maja 2021 r. - rozmowa rekrutacyjna (Rodzice i Kandydat)
Etap III: 31 maja 2021 r. – ogłoszenie listy przyjętych i nieprzyjętych do szkoły.
W ubiegłych latach wszystkie nasze zabiegi organizacyjne i niewątpliwy co roczny sukces imprezy pod nazwą Bieg Pamięci Żołnierzy Wyklętych „Tropem Wilczym”, w środowisku naszego miasta, z pewnością związane były z możliwością osobistego uczestniczenia w obchodach Narodowego Dnia Pamięci „Żołnierzy Wyklętych”. W tym roku ze względu na sytuację epidemiczną w kraju i europie postanowiliśmy przenieść nasz Bieg na dzień 16 maja. 13 maja 1901 roku urodził się Pułkownik Witold Pilecki, a 18 maja 1920 roku urodził się św. Jan Paweł II. Te dwie daty spinają klamrą dzień 16 maja czyli dzień w którym po raz dziewiąty pobiegniemy "Tropem Wilczym" w Jeleniej Górze i w całej Polsce, a może i za granicami naszego kraju. Ale święto to święto i dlatego ścisły zarząd UKS Pankracy w Jeleniej Górze w osobach prezesa i wice prezesa uczcił pamięć Żołnierzy Wyklętych przebiegając dystans pamięci to jest 1963 m tradycyjną trasą Biegu w Cieplickim Parku Norweskim.
W listopadzie miał miejsce odbiór konserwatorski, kolejnego etapu odnawianej elewacji budynku dawnego Kolegium Jezuickiego w Jeleniej Górze. Zabytkowy obiekt jest siedzibą Zespołu Szkół Katolickich u św. Pankracego w Jeleniej Górze. Przy tej okazji dziękujemy osobom, które pomogły Karkonoskiemu Stowarzyszeniu Edukacyjnemu u Erazma i Pankracego w pozyskaniu środków na remont. Dziękujemy pani minister Marzenie Machałek, panu senatorowi Krzysztofowi Mrozowi, panu Jerzemu Łużniakowi i Radzie Miejskiej Miasta Jelenia Góra oraz indywidualnym darczyńcom. Pozyskane środki pochodzą między innymi: z MKiDzN, KGHM i Miasta Jelenia Góra.
Wrocław 2020-11-02
Szanowni Państwo Dyrektorzy i Nauczyciele! Koleżanki Koledzy!
Państwo polskie jest wielką, bezcenną wartością. Trzeba było walki i pracy, potu i krwi kilku pokoleń, aby Polska po pierwszej wojnie światowej mogła wrócić na mapę Europy. Potrzebny był ogromny wysiłek i determinacja, żeby obalić komunistyczną władzę, wyrwać się spod podkutego buta Moskwy i po raz drugi w XX wieku odzyskać niepodległość na przełomie lat 80-tych i 90-tych. My współcześni Polacy mamy wreszcie własne, demokratyczne państwo. Współtworzymy społeczeństwo otwarte, cieszymy się pełnią praw obywatelskich. Możemy się organizować, w swobodny sposób wyrażać własne przekonania, opinie i poglądy.
Co kilka lat wybieramy władze różnych szczebli. Wyznajemy różne wartości, mamy odmienne wizje Polski, różnimy się i spieramy - to w demokracji naturalne. Nasz los spoczywa w naszych i tylko w naszych rękach. Od nas in gremio zależy wybór co zrobimy z wolnością, jak ją będziemy rozumieć i praktykować. Niezmiernie ważne jest jakie wartości i postawy przekażemy młodemu pokoleniu. Zadaniem kadry pedagogicznej jest wychowywać podopiecznych w szacunku dla prawdy i dobra, innych ludzi i narodów, państwa i prawa. Uczyć rozumnej, odpowiedzialnej wolności, kultury słowa i zachowania, współpracy, rozwiązywania sporów w sposób asertywny i pokojowy, dochodzenia swoich racji w sposób cywilizowany.
Piszę do Koleżanek i Kolegów, bom smutny i zatroskany. Martwię się, gdyż epidemia przybiera na sile. Dodatkowo od kilku dni na ulicach polskich miast po wyroku Trybunału Konstytucyjnego, który uznał aborcję eugeniczną za niekonstytucyjną, trwają wielotysięczne protesty, bierze w nich udział część uczniów i niektórzy nauczyciele. Inicjatorem i koordynatorem manifestacji i marszów jest radykalna lewicowa organizacja „Ogólnopolski Strajk Kobiet”. Domaga się ona „aborcji na życzenie”, ostatnio za „główny i końcowy postulat” uznała „dymisję rządu”. Powołała Radę Konsultacyjną, która ma „negocjować warunki ustąpienia rządu” (sic!). Nie bacząc na zagrożenie epidemiczne do protestów nawołują i w nich uczestniczą partie opozycji, która ongiś sama siebie nazwała „totalną”. W ten sposób protest społeczny przekształcił się de facto w akcję polityczną, której głównym i nieskrywanym celem jest obalenie rządu wyłonionego przez parlament pochodzący z wolnych, demokratycznych wyborów. Tymczasem konfliktów społecznych i sporów aksjologicznych nie rozwiąże się na ulicy wśród często wulgarnych napisów i okrzyków, gróźb i bijatyk, zakłócania miru domowego, profanowania i dewastowania kościołów, pomników, budynków użyteczności publicznej. Potrzebna jest spokojna i merytoryczna dyskusja zainteresowanych stron, dialog, ostudzenie emocji. Nadzieję daje inicjatywa ustawodawcza Prezydenta RP Andrzeja Dudy, który złożył w Sejmie kompromisowy projekt zmiany ustawy o planowaniu rodziny, ochronie płodu ludzkiego i warunkach przerywania ciąży oraz zaproszenie opozycji do rozmów przez Premiera Mateusza Morawieckiego. Sprawa jest tym pilniejsza, że - jak przestrzegają wirusolodzy - masowe zgromadzania mogą spowodować znaczący wzrost zachorowań na COVID-19 i tym samym śmierć wielu ludzi.
W trudnym czasie pandemii koronawirusa, politycznych napięć, sporów o zakres ochrony życia nienarodzonych i przypadków dopuszczalności aborcji, serdecznie proszę o spokój i odpowiedzialność, rzetelne wykonywanie swoich obowiązków, skoncentrowanie się na realizacji podstaw programowych, respektowanie przepisów prawa. O nieprzenoszenie ostrych, światopoglądowych i politycznych sporów na teren szkół, przedszkoli i placówek (w tym nieeksponowanie symboli organizacji deklarujących polityczne cele). Jednostki oświaty z mocy prawa są i muszą być wolne od działalności politycznej. Bez względu na sposób nauczania -stacjonarny, hybrydowy lub zdalny - zajęcia dydaktyczne winny odbywać się zgodnie z obowiązującym tygodniowym rozkładem zajęć. Nieobecność uczniów na lekcjach i nauczycieli w pracy z powodu udziału w ulicznych protestach w żadnym wypadku nie może być usprawiedliwiana. Zachęcanie uczniów do udziału w nielegalnych zgromadzeniach i to w czasie pandemii koronawirusa, wywieranie presji i piętnowanie uczniów, którzy w manifestacjach i marszach nie chcą brać udziału jest niedopuszczalne i naganne (na szczęście na Dolnym Śląsku to rzadkie, incydentalne przypadki). W każdej takiej sytuacji będę interweniował i stanowczo reagował. Proszę i apeluję o rozważne, powściągliwe zachowanie także poza godzinami pracy, w tym w przestrzeni wirtualnej (internet nie śpi i nie zapomina). Warto pamiętać, że kto angażuje się w debatę publiczną ponosi cząstkę odpowiedzialności za jej kształt, jakość i poziom. Każdy w Rzeczypospolitej ma prawo do nieskrępowanej obywatelskiej aktywności w prywatnym czasie, ale nauczycielem i dyrektorem nie przestaje się być po zakończeniu lekcji - młodzież patrzy i się uczy, uczniowie, rodzice, społeczność lokalna i internetowa komentują.
Po tysiąckroć rację mieli starożytni Rzymianie twierdząc: „Verba docent, sed exempla trahunt” (słowa uczą, ale przykłady pociągają, skłaniają do naśladowania). Mamy co robić, wygląda na to, że z powodu pandemii koronawirusa zdalne bądź hybrydowe nauczanie pozostanie codziennością szkół na dłużej. To na nas spoczywa wielkie i odpowiedzialne zadanie dobrego wykształcenia i wychowania młodego pokolenia. Bądźmy mu przykładem i wzorem.
Szanowni Państwo! Koleżanki i Koledzy!
Jeśli Polska ma od czegoś urosnąć i zmienić się na lepsze, to od pracy i zgody, która naprawdę buduje. Nie darmo starożytni Rzymianie twierdzili: „Ubi concordia, ibi victoria” (tam gdzie zgoda, tam zwycięstwo). Im więcej zgody w narodzie
i szkolnych społecznościach, tym lepiej. Proszę więc o zgodną, ofiarną pracę oraz wystrzeganie się zachowań, które mogłyby naruszać prawo i dobre obyczaje, skłócać i konfliktować szkolne wspólnoty oraz lokalne społeczności.
„Jedno jest niebo dla wszystkich i jedno słońce nad nami” - jak śpiewa Don Vasyl i jego romski zespół. Jedna jest Polska.
Z wyrazami szacunku i życzeniami zdrowia
Roman Kowalczyk
Dolnośląski Kurator Oświaty
Zarządzenie nr K/11/2020
Dyrektora
Zespołu Szkół Katolickich u św. Pankracego w Jeleniej Górze
z dnia 30 października 2020 roku
w sprawie wprowadzenia zdalnego nauczania
od 3 listopada 2020 roku
W oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 października 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz zalecenia MEN wprowadzam kontynuację zdalnego nauczania od 3 listopada 2020 roku dla uczniów szkoły podstawowej klas 4 - 8 i wszystkich uczniów klas liceum.
Zarządzenie nr K/10/2020
Dyrektora Zespołu Szkół Katolickich u św. Pankracego w Jeleniej Górze
z dnia 20 października 2020 roku
w sprawie wprowadzenia zdalnego nauczania
od 21 do 30 października 2020 roku
W oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 października 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, analizując sytuację epidemiologiczną społeczności szkolnej oraz na podstawie pozytywnej opinii Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Jeleniej Górze z dnia 20 października 2020 roku i powiadomieniu Dolnośląskiego Kuratora Oświaty wprowadzam zdalne nauczanie w okresie 21-30 października 2020 roku dla wszystkich uczniów uczących się w budynku przy ul. Kopernika 1, tj. klasy 7 i 8 szkoły podstawowej i wszystkich klas liceum.
Szanowni Rodzice, drodzy uczniowie!
Minister Edukacji wskazał, że od 1 czerwca br. możliwe jest organizowanie konsultacji z nauczycielami w szkołach dla wszystkich uczniów. Po konsultacjach z naszymi uczniami i i ich rodzicami stwierdzamy, że prowadzone aktualnie przez nauczycieli lekcje, kółka i konsultacje zdalne są wystarczające.
Szef MEN zapowiedział, że nauka z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, którą wprowadzono 25 marca br., zostaje przedłużona do 26 czerwca 2020 roku. Dlatego też zarządzam, co następuje:
Zarządzenie nr 5/2020
Dyrektora
Zespołu Szkół Katolickich u św. Pankracego w Jeleniej Górze
z dnia 1 czerwca 2020 roku
w sprawie zmian w planie nauczania związanych z wydłużeniem zdalnego nauczania do dnia 26 czerwca 2020 r.
W oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 kwietnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 i obwieszczeń następnych:
1. Określam tygodniową obowiązkową liczbę lekcji zdalnych:
Klasy I – II SP:
• edukacja wczesnoszkolna: 3,
• język angielski: 1,
• muzyka: 1,
• plastyka: 1,
• informatyka: 1,
• wychowanie fizyczne: 1,
• religia: 1.
Klasy V – VIII SP:
• język polski: 3,
• język angielski: 2,
• język niemiecki: 1,
• matematyka: 3,
• historia: 1,
• wos: 1,
• biologia: 1,
• geografia: 1,
• fizyka: 1,
• chemia: 1,
• informatyka: 1,
• plastyka: 1,
• technika: 1,
• muzyka: 1,
• wychowanie fizyczne: 1,
• edb: 1,
• religia: 1
• zajęcia z wychowawcą: 1,
• WDŻ: 1.
Klasy I LA:
• język polski: 3,
• język angielski: 3,
• język niemiecki: 1,
• matematyka: 3,
• historia: 1, historia R: 1,
• wos: 1,
• biologia: 1, biologia R: 1,
• geografia: 1,
• fizyka: 1, ,fizyka R: 1
• chemia: 1, chemia R: 1,
• informatyka: 1,
• plastyka: 1,
• wychowanie fizyczne: 1,
• edb: 1,
• religia: 1
• zajęcia z wychowawcą: 1,
• WDŻ: 1.
Klasa II LA:
• język polski: 2,
• język angielski: 3,
• język niemiecki: 1,
• matematyka: 2,
• matematyka R: 3,
• historia i społeczeństwo: 1,
• biologia R: 3,
• przyroda: 1,
• fizyka R: 3,
• chemia R: 3,
• informatyka R: 2,
• wychowanie fizyczne: 1,
• religia: 1
• zajęcia z wychowawcą: 1,
• WDŻ: 1.
Zajęcia specjalistyczne po konsultacji z rodzicami:
• logopedia: 1,
• zajęcia korekcyjno-kompensacyjne: 1,
• indywidualne zajęcia rewalidacyjne: 1,
• koła rozwijające i dydaktyczno-wyrównawcze: 1.
2. Poprzez lekcję zdalną rozumiemy połączenie zdalne nauczyciela z uczniami poprzez funkcję MEET na szkolnej platformie G-Suite. Spotkanie to poprzedzone zostaje zaproszeniem uczniów w KALENDARZ dzień wcześniej do godziny 17.00.
Lekcja zdalna może trwać od 15 do 30 minut.
Lekcje odbywają się wg planu i godzin zamieszczonych w dzienniku elektronicznym. Wyjątek stanowią zajęcia klas I-II SP – godziny zajęć (nie więcej niż dwie zdalne lekcje w ciągu dnia) ustala z rodzicami wychowawca i przekazuje nauczycielom uczącym.
3. Pozostałe zajęcia wg planu lekcji mogą odbywać się w wymienionych przez Rozporządzenie MEN formach:
1) z wykorzystaniem materiałów i funkcjonalności Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej www.epodreczniki.pl; materiałów dostępnych na edukacyjnych stronach internetowych; materiałów prezentowanych w programach publicznej telewizji i radiofonii; innych materiałów wskazanych przez nauczyciela;
2) przez podejmowanie przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela, potwierdzających zapoznanie się ze wskazanym materiałem i dających podstawę do oceny pracy ucznia;
3) z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej zapewniających wymianę informacji między nauczycielem, uczniem lub rodzicem, szczególnie poprzez dziennik elektroniczny i szkolą platformę G-Suite.
4. Szczegółowe zadania dla uczniów nauczyciel zapisuje w zakładce zadania domowe w dzienniku elektronicznym.
5. Wszystkie omawiane treści wpisywane są do dziennika elektronicznego jako tematy poszczególnych jednostek planu lekcji. Obowiązkowe jest wpisywanie obecności uczniów podczas lekcji zdalnych.
6. Zasady oceniania przedmiotowego:
1) uczeń jest obowiązkowo obecny na zdalnej lekcji zgodnie z zaproszeniem;
2) na lekcji obowiązują zasady zachowania uczniów zgodne z zasadami n-etykiety;
3) uczniowie uczestniczący w zdalnej lekcji mogą być oceniani za aktywność na czatach poprzez wypowiadanie się na właściwy temat, podawanie trafnych przykładów, współpracowanie z nauczycielem oraz uczniami tworząc lekcję;
4) uczniowie oceniani są także za:
- zadania przekazywane podczas zdalnej lekcji oraz za pośrednictwem dziennika elektronicznego (mogą to być zadania na podstawie podręcznika, zeszytu ćwiczeń lub inne opracowane przez nauczyciela) do wykonania według instrukcji przygotowanej przez nauczyciela (dostarczanie zadań ustalane będzie indywidualnie),
- odpowiedzi (dostarczanie odpowiedzi ustalane będzie indywidualnie);
- wykonanie prace projektowe w różnych formach, zleconych przez nauczyciela;
- testy, sprawdziany, odpowiedzi pisemne;
- inne zadania dodatkowe proponowane przez nauczycieli;
5) wszystkie oceny wraz z ich opisem wpisywane są systematycznie do dziennika elektronicznego.
7. Zasady oceniania zachowania:
1) kryteria oceniania zachowania są zgodne z zapisami regulaminu oceniania zachowania (strona internetowa szkoły);
2) szczególną uwagą objęta zostaje obecność na zdalnych lekcjach; systematyczność pracy; zachowanie n-etykiety podczas MEETów;
3) nieobecność ucznia usprawiedliwia rodzic w bieżącym tygodniu;
4) ocena z zachowania za miesiąc kwiecień powinna być wystawiona do 8 maja.
8. Zasady doprecyzowujące:
1) Pedagog, psycholog, świetlica i biblioteka tworzą narzędzia do prowadzenia konsultacji zdalnych, przekazują propozycje zajęć, zabaw, spektakli lub linki do innych materiałów nauczycielom i rodzicom.
2) Wychowawcy pozostają w stałej łączności z rodzicami i uczniami, podejmują działania w celu zaktywizowania wszystkich uczniów do podjęcia zdalnej nauki.
3) Materiały dodatkowe, komentarze nauczyciele umieszczają w dzienniku elektronicznym, w którym prowadzona jest także na bieżąco korespondencja z rodzicami/ opiekunami uczniów i z uczniami.
4) Bezwzględnie wszyscy uwzględniamy możliwości psychofizyczne uczniów, zalecenia medyczne odnośnie czasu korzystania z urządzeń (komputer, telewizor, telefon) i ich dostępności w domu, wieku i etapu rozwoju uczniów, a także ich sytuacji rodzinnej.
5) Rodzice uczniów SP proszeni są o pomoc w nauczaniu na odległość swoich dzieci, sprawdzanie zapisów w dzienniku elektronicznym, stały kontakt z wychowawcami.
6) Szczególną troską otaczamy uczniów wymagających pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
9. Ustanawiam dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych ze względu na egzamin maturalny i ósmoklasisty:
8-10 czerwca (poniedziałek, wtorek, środa);
16-18 czerwca (wtorek, środa, czwartek).
Jednocześnie przypominam, że dniem wolnym jest także 11 czerwca (czwartek), Uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Pana Jezusa, oraz 12 czerwca (piątek), już ogłoszony jako wolny we wrześniu.
10. W związku ze zmianą kalendarza roku szkolnego, oceny roczne wystawiamy do 19 czerwca, a rada klasyfikacyjna odbędzie się 22 czerwca 2020 r. o godz. 16:00.
11.Zachowując obowiązujące przepisy sanitarne przedstawiam plan na dzień 26 czerwca br.
Dla uczniów liceum oraz kl. VII i VIII SP:
godz. 9:00 Msza św. w Bazylice Świętych Erazma i Pankracego
=> po liturgii rozdanie świadectw.
Dla uczniów kl. I; II; V i VI SP:
=> godz. 17:00 rozdanie świadectw;
godz. 18:00 Msza św. w kościele Matki Bożej Miłosierdzia przy PCK 23.
ks. dr Mariusz Majewski
dyrektor
Jelenia Góra, 01.06.2020 r.
W oparciu o rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 kwietnia 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w zawiązku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, zarządzam co następuje:
1. Określam tygodniową obowiązkową liczbę lekcji zdalnych:
Klasy I – II SP:
• edukacja wczesnoszkolna: 3,
• język angielski: 1,
• muzyka: 1,
• plastyka: 1,
• informatyka: 1,
• wychowanie fizyczne: 1,
• religia: 1.
Klasy V – VIII SP:
• język polski: 3,
• język angielski: 2,
• język niemiecki: 1,
• matematyka: 3,
• historia: 1,
• biologia: 1,
• geografia: 1,
• fizyka: 1,
• chemia: 1,
• informatyka: 1,
• plastyka: 1,
• technika: 1,
• muzyka: 1,
• wychowanie fizyczne: 1,
• edb: 1,
• religia: 1
• zajęcia z wychowawcą: 1,
• WDŻ: 1.
Klasy I LA:
• język polski: 3,
• język angielski: 3,
• język niemiecki: 1,
• matematyka: 3,
• historia: 1, historia R: 1,
• biologia: 1, biologia R: 1,
• geografia: 1,
• fizyka: 1, ,fizyka R: 1
• chemia: 1, chemia R: 1,
• informatyka: 1,
• plastyka: 1,
• wychowanie fizyczne: 1,
• edb: 1,
• religia: 1
• zajęcia z wychowawcą: 1,
• WDŻ: 1.
Klasa II LA:
• język polski: 2,
• język angielski: 3,
• język niemiecki: 1,
• matematyka: 2,
• matematyka R: 3,
• historia i społeczeństwo: 1,
• biologia R: 3,
• przyroda: 1,
• fizyka R: 3,
• chemia R: 3,
• informatyka R: 2,
• wychowanie fizyczne: 1,
• religia: 1
• zajęcia z wychowawcą: 1,
• WDŻ: 1.
Klasa III LA:
• język polski: 3,
• język polski R: 4;
• język angielski: 3,
• język niemiecki: 1,
• matematyka: 2,
• matematyka R: 3
• historia i społeczeństwo: 1,
• historia R: 2;
• wos R: 2;
• biologia R: 3,
• przyroda: 1,
• fizyka R: 3,
• chemia R: 3,
• informatyka R: 3,
• wychowanie fizyczne: 1,
• religia: 1
• zajęcia z wychowawcą: 1,
• WDŻ: 1.
Zajęcia specjalistyczne po konsultacji z rodzicami:
• logopedia: 1,
• zajęcia korekcyjno-kompensacyjne: 1,
• indywidualne zajęcia rewalidacyjne: 1.
2. Poprzez lekcję zdalną rozumiemy połączenie zdalne nauczyciela z uczniami poprzez funkcję MEET na szkolnej platformie G-Suite. Spotkanie to poprzedzone zostaje zaproszeniem uczniów dzień wcześniej do godziny 15.00.
Lekcja zdalna może trwać od 15 do 30 minut.
Lekcje odbywają się wg planu i godzin zamieszczonych w dzienniku elektronicznym.
Wyjątek stanowią zajęcia klas I-II SP – godziny zajęć (nie więcej niż dwie zdalne lekcje w
ciągu dnia) ustala z rodzicami wychowawca i przekazuje nauczycielom uczącym.
3. Pozostałe zajęcia wg planu lekcji mogą odbywać się w wymienionych przez
Rozporządzenie MEN formach:
1) z wykorzystaniem materiałów i funkcjonalności Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej
www.epodreczniki.pl; materiałów dostępnych na stronach internetowych urzędu
obsługującego ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, stronach
internetowych jednostek podległych temu ministrowi lub przez niego nadzorowanych, w
tym na stronach internetowych Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisji
egzaminacyjnych; materiałów prezentowanych w programach publicznej telewizji i
radiofonii; innych materiałów wskazanych przez nauczyciela;
2) przez podejmowanie przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela,
potwierdzających zapoznanie się ze wskazanym materiałem i dających podstawę do oceny
pracy ucznia;
3) z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej zapewniających wymianę
informacji między nauczycielem, uczniem lub rodzicem, szczególnie poprzez dziennik
elektroniczny i szkolą platformę G-Suite.
4. Szczegółowe zadania dla uczniów nauczyciel zapisuje w zakładce zadania domowe w
dzienniku elektronicznym.
5. Wszystkie omawiane treści wpisywane są do dziennika elektronicznego jako tematy
poszczególnych jednostek planu lekcji. Obowiązkowe jest wpisywanie obecności uczniów
podczas lekcji zdalnych.
6. Zasady oceniania przedmiotowego:
1) uczeń jest obowiązkowo obecny na zdalnej lekcji zgodnie z zaproszeniem;
2) na lekcji obowiązują zasady zachowania uczniów zgodne z zasadami n-etykiety;
3) uczniowie uczestniczący w zdalnej lekcji mogą być oceniani za aktywność na czatach
poprzez wypowiadanie się na właściwy temat, podawanie trafnych przykładów,
współpracowanie z nauczycielem oraz uczniami tworząc lekcję;
4) uczniowie oceniani są także za:
- zadania przekazywane podczas zdalnej lekcji oraz za pośrednictwem dziennika
elektronicznego (mogą to być zadania na podstawie podręcznika, zeszytu ćwiczeń lub inne
opracowane przez nauczyciela) do wykonania według instrukcji przygotowanej przez
nauczyciela (dostarczanie zadań ustalane będzie indywidualnie),
- odpowiedzi (dostarczanie odpowiedzi ustalane będzie indywidualnie);
- wykonanie prace projektowe w różnych formach, zleconych przez nauczyciela;
- testy, sprawdziany, odpowiedzi pisemne;
- inne zadania dodatkowe proponowane przez nauczycieli;
5) wszystkie oceny wraz z ich opisem wpisywane są systematycznie do dziennika
elektronicznego.
7. Zasady oceniania zachowania:
1) kryteria oceniania zachowania są zgodne z zapisami regulaminu oceniania zachowania
(strona internetowa szkoły);
2) szczególną uwagą objęta zostaje obecność na zdalnych lekcjach; systematyczność pracy;
zachowanie n-etykiety podczas MEETów;
3) nieobecność ucznia usprawiedliwia rodzic w bieżącym tygodniu;
4) ocena z zachowania za miesiąc kwiecień powinna być wystawiona do 8 maja.
8. Zasady dotyczące klasyfikacji klasy III LA:
1) oceny roczne wystawić należy do 18 kwietnia 2020 roku;
2) zdalne zebranie klasyfikacyjne Rady Pedagogicznej wyznacza się na 20 kwietnia o godz.
16.00 (obecność obowiązkowa nauczycieli uczących w tej klasie).
9. Zasady doprecyzowujące:
1) Pedagog, psycholog, świetlica i biblioteka tworzą narzędzia do prowadzenia konsultacji
zdalnych, przekazują propozycje zajęć, zabaw, spektakli lub linki do innych materiałów
nauczycielom i rodzicom.
2) Wychowawcy pozostają w stałej łączności z rodzicami i uczniami, podejmują działania w
celu zaktywizowania wszystkich uczniów do podjęcia zdalnej nauki.
3) Materiały dodatkowe, komentarze nauczyciele umieszczają w dzienniku elektronicznym,
w którym prowadzona jest także na bieżąco korespondencja z rodzicami/ opiekunami
uczniów i z uczniami.
4) Bezwzględnie wszyscy uwzględniamy możliwości psychofizyczne uczniów, zalecenia
medyczne odnośnie czasu korzystania z urządzeń (komputer, telewizor, telefon) i ich
dostępności w domu, wieku i etapu rozwoju uczniów, a także ich sytuacji rodzinnej.
5) Rodzice uczniów SP proszeni są o pomoc w nauczaniu na odległość swoich dzieci,
sprawdzanie zapisów w dzienniku elektronicznym, stały kontakt z wychowawcami.
6) Szczegółowe zasady nauczania na odległość uczniów objętych pomocą psychologicznopedagogiczną
omówione zostały w kolejnym zarządzeniu.
ks. dr Mariusz Majewski
dyrektor
Jelenia Góra, 14 kwietnia 2020 r.
W oparciu o rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 kwietnia 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w zawiązku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, zarządzam co następuje:
1. Określam tygodniową obowiązkową liczbę lekcji zdalnych:
Klasy I – II SP:
• edukacja wczesnoszkolna: 3,
• język angielski: 1,
• muzyka: 1,
• plastyka: 1,
• informatyka: 1,
• wychowanie fizyczne: 1,
• religia: 1.
Klasy V – VIII SP:
• język polski: 3,
• język angielski: 2,
• język niemiecki: 1,
• matematyka: 3,
• historia: 1,
• biologia: 1,
• geografia: 1,
• fizyka: 1,
• chemia: 1,
• informatyka: 1,
• plastyka: 1,
• technika: 1,
• muzyka: 1,
• wychowanie fizyczne: 1,
• edb: 1,
• religia: 1
• zajęcia z wychowawcą: 1,
• WDŻ: 1.
Klasy I LA:
• język polski: 3,
• język angielski: 3,
• język niemiecki: 1,
• matematyka: 3,
• historia: 1, historia R: 1,
• biologia: 1, biologia R: 1,
• geografia: 1,
• fizyka: 1, ,fizyka R: 1
• chemia: 1, chemia R: 1,
• informatyka: 1,
• plastyka: 1,
• wychowanie fizyczne: 1,
• edb: 1,
• religia: 1
• zajęcia z wychowawcą: 1,
• WDŻ: 1.
Klasa II LA:
• język polski: 2,
• język angielski: 3,
• język niemiecki: 1,
• matematyka: 2,
• matematyka R: 3,
• historia i społeczeństwo: 1,
• biologia R: 3,
• przyroda: 1,
• fizyka R: 3,
• chemia R: 3,
• informatyka R: 2,
• wychowanie fizyczne: 1,
• religia: 1
• zajęcia z wychowawcą: 1,
• WDŻ: 1.
Klasa III LA:
• język polski: 3,
• język polski R: 4;
• język angielski: 3,
• język niemiecki: 1,
• matematyka: 2,
• matematyka R: 3
• historia i społeczeństwo: 1,
• historia R: 2;
• wos R: 2;
• biologia R: 3,
• przyroda: 1,
• fizyka R: 3,
• chemia R: 3,
• informatyka R: 3,
• wychowanie fizyczne: 1,
• religia: 1
• zajęcia z wychowawcą: 1,
• WDŻ: 1.
Zajęcia specjalistyczne po konsultacji z rodzicami:
• logopedia: 1,
• zajęcia korekcyjno-kompensacyjne: 1,
• indywidualne zajęcia rewalidacyjne: 1.
2. Poprzez lekcję zdalną rozumiemy połączenie zdalne nauczyciela z uczniami poprzez funkcję MEET na szkolnej platformie G-Suite. Spotkanie to poprzedzone zostaje zaproszeniem uczniów dzień wcześniej do godziny 15.00.
Lekcja zdalna może trwać od 15 do 30 minut.
Lekcje odbywają się wg planu i godzin zamieszczonych w dzienniku elektronicznym.
Wyjątek stanowią zajęcia klas I-II SP – godziny zajęć (nie więcej niż dwie zdalne lekcje w
ciągu dnia) ustala z rodzicami wychowawca i przekazuje nauczycielom uczącym.
3. Pozostałe zajęcia wg planu lekcji mogą odbywać się w wymienionych przez
Rozporządzenie MEN formach:
1) z wykorzystaniem materiałów i funkcjonalności Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej
www.epodreczniki.pl; materiałów dostępnych na stronach internetowych urzędu
obsługującego ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, stronach
internetowych jednostek podległych temu ministrowi lub przez niego nadzorowanych, w
tym na stronach internetowych Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisji
egzaminacyjnych; materiałów prezentowanych w programach publicznej telewizji i
radiofonii; innych materiałów wskazanych przez nauczyciela;
2) przez podejmowanie przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela,
potwierdzających zapoznanie się ze wskazanym materiałem i dających podstawę do oceny
pracy ucznia;
3) z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej zapewniających wymianę
informacji między nauczycielem, uczniem lub rodzicem, szczególnie poprzez dziennik
elektroniczny i szkolą platformę G-Suite.
4. Szczegółowe zadania dla uczniów nauczyciel zapisuje w zakładce zadania domowe w
dzienniku elektronicznym.
5. Wszystkie omawiane treści wpisywane są do dziennika elektronicznego jako tematy
poszczególnych jednostek planu lekcji. Obowiązkowe jest wpisywanie obecności uczniów
podczas lekcji zdalnych.
6. Zasady oceniania przedmiotowego:
1) uczeń jest obowiązkowo obecny na zdalnej lekcji zgodnie z zaproszeniem;
2) na lekcji obowiązują zasady zachowania uczniów zgodne z zasadami n-etykiety;
3) uczniowie uczestniczący w zdalnej lekcji mogą być oceniani za aktywność na czatach
poprzez wypowiadanie się na właściwy temat, podawanie trafnych przykładów,
współpracowanie z nauczycielem oraz uczniami tworząc lekcję;
4) uczniowie oceniani są także za:
- zadania przekazywane podczas zdalnej lekcji oraz za pośrednictwem dziennika
elektronicznego (mogą to być zadania na podstawie podręcznika, zeszytu ćwiczeń lub inne
opracowane przez nauczyciela) do wykonania według instrukcji przygotowanej przez
nauczyciela (dostarczanie zadań ustalane będzie indywidualnie),
- odpowiedzi (dostarczanie odpowiedzi ustalane będzie indywidualnie);
- wykonanie prace projektowe w różnych formach, zleconych przez nauczyciela;
- testy, sprawdziany, odpowiedzi pisemne;
- inne zadania dodatkowe proponowane przez nauczycieli;
5) wszystkie oceny wraz z ich opisem wpisywane są systematycznie do dziennika
elektronicznego.
7. Zasady oceniania zachowania:
1) kryteria oceniania zachowania są zgodne z zapisami regulaminu oceniania zachowania
(strona internetowa szkoły);
2) szczególną uwagą objęta zostaje obecność na zdalnych lekcjach; systematyczność pracy;
zachowanie n-etykiety podczas MEETów;
3) nieobecność ucznia usprawiedliwia rodzic w bieżącym tygodniu;
4) ocena z zachowania za miesiąc kwiecień powinna być wystawiona do 8 maja.
8. Zasady dotyczące klasyfikacji klasy III LA:
1) oceny roczne wystawić należy do 18 kwietnia 2020 roku;
2) zdalne zebranie klasyfikacyjne Rady Pedagogicznej wyznacza się na 20 kwietnia o godz.
16.00 (obecność obowiązkowa nauczycieli uczących w tej klasie).
9. Zasady doprecyzowujące:
1) Pedagog, psycholog, świetlica i biblioteka tworzą narzędzia do prowadzenia konsultacji
zdalnych, przekazują propozycje zajęć, zabaw, spektakli lub linki do innych materiałów
nauczycielom i rodzicom.
2) Wychowawcy pozostają w stałej łączności z rodzicami i uczniami, podejmują działania w
celu zaktywizowania wszystkich uczniów do podjęcia zdalnej nauki.
3) Materiały dodatkowe, komentarze nauczyciele umieszczają w dzienniku elektronicznym,
w którym prowadzona jest także na bieżąco korespondencja z rodzicami/ opiekunami
uczniów i z uczniami.
4) Bezwzględnie wszyscy uwzględniamy możliwości psychofizyczne uczniów, zalecenia
medyczne odnośnie czasu korzystania z urządzeń (komputer, telewizor, telefon) i ich
dostępności w domu, wieku i etapu rozwoju uczniów, a także ich sytuacji rodzinnej.
5) Rodzice uczniów SP proszeni są o pomoc w nauczaniu na odległość swoich dzieci,
sprawdzanie zapisów w dzienniku elektronicznym, stały kontakt z wychowawcami.
6) Szczegółowe zasady nauczania na odległość uczniów objętych pomocą psychologicznopedagogiczną
omówione zostały w kolejnym zarządzeniu.
ks. dr Mariusz Majewski
dyrektor
Jelenia Góra, 14 kwietnia 2020 r.